Organizacja dnia
06:30 - 07:50
Schodzenie się dzieci; zabawy integrujące dzieci ze wszystkich grup, działania o charakterze wyrównawczym, stymulującym.
07:50 - 08:00
Porządkowanie sali po zabawie w grupie.
08:00 - 08:15
Zabawy swobodne, zabawy tematyczne w kącikach edukacyjnych, zabawy wybrane przez dzieci.
08:15 - 08:25
Ćwiczenia poranne w formie zabawy, zdyscyplinowanie grupy, wspomaganie dzieci w sferze ruchowej, codziennie (3min) ćwiczenia ortofoniczne "Ćwiczenia buzi i języka".
08:25 - 08:30
Wspólna modlitwa w grupie.
08:30 - 08:50
Śniadanie; czynności samoobsługowe, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Wpajanie zasad dobrego wychowania, zwracanie uwagi na przyciszony ton rozmów.
08:50 - 09:10
Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych związanych z samoobsługą dzieci: korzystanie z toalety, mycie rąk i buzi.
09:10 - 09:25
Zajęcia dydaktyczno - wychowawcze planowane przez nauczyciela. Realizacja Programu Wychowania wyd. MAC uwzględniającego aktywność: społeczną, językową, poznawczą, artystyczną, ruchową i zdrowotną.
09:25 - 10:40
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, zabawy wybrane przez dzieci (zabawy spontaniczne, zabawy spontaniczne z udziałem nauczycielki, zabawy według określonych reguł, zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy twórcze).
10:40 - 10:50
Czynności samoobsługowe przewidziane przez nauczyciela. Przygotowanie do wyjścia na dwór, czynność samoobsługowe w toalecie.
10:50 - 11:20
Wycieczki, spacery, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, sportowe, zabawy samodzielne inicjowane przez dzieci, podejmowanie zabaw badawczych, utrwalenie zasad bezpieczeństwa.
11:20 - 11:30
Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe, rozwijanie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, pogadanki na temat zdrowego odżywiania się, codzienne (3min) ćwiczenia ortofoniczne "Gimnastyka buzi i języka".
11:30 - 12:00
Obiad.
12:00 - 12:10
Kształtowanie nawyków higienicznych, czynności samoobsługowe.
12:10 - 13:30
Odpoczynek po obiedzie, zapewnienie dzieciom różnych form odpoczynku, wyciszenia: słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchanie bajki.
13:30 - 14:00
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.
14:00 - 14:30
Podwieczorek.
14:30 - 15:45
Zabawy swobodne, rozwijanie zainteresowań dzieci, zabawy integracyjne w kącikach tematycznych zgodnie z wyborem dzieci, działania nauczycieli o charakterze wspierającym i stymulującym.
15:45 - 16:30
Spokojne zajęcia wynikające z potrzeb dzieci w ogrodzie lub sali - gry dydaktyczne i planszowe, układanki, puzzle, majsterkowanie